Civilization VII sonrası Firaxis’te işten çııkarmalar başladı

Civilization VII’nin geliştiricisi Firaxis Games, işten çıkarmalarla gündeme geldi. Haber, eski bir çalışanın LinkedIn’de işsiz kaldığını duyurmasıyla ortaya çıktı. Kısa süre içinde Game Developer haberi paylaştı ve yayıncı 2K Games durumu doğruladı.

Şirketin basın sözcüsü, “Bugün Firaxis Games’te yeniden yapılanma kapsamında personel azaltması gerçekleşti. Bu adım, stüdyonun daha esnek, işbirliğine açık ve yaratıcı bir üretim süreci oluşturması için atıldı,” açıklamasında bulundu. Ancak işten çıkarılanların sayısı açıklanmadı.

Oyunların başlangıç performansı zayıf kaldı

Firaxis’in son iki oyunu, 2022’de çıkan Marvel’s Midnight Suns ve 2025’te piyasaya sürülen Civilization VII, beklenen satış rakamlarına ulaşamadı.

Civilization VII, çıkışında birçok hata ve arayüz problemi ile eleştirildi. Ayrıca serinin klasik formülüne getirilen köklü değişiklikler bazı oyuncuları hayal kırıklığına uğrattı. Yayın sonrası stüdyo, düzenli yamalarla sorunları gidermeye ve oyuncu geri bildirimlerine yanıt vermeye çalışıyor.

Oyuncu sayıları önceki oyunların gerisinde

Yeni oyun, eş zamanlı Steam oyuncu sayıları ve Twitch izlenme oranlarında Civilization VI ve hatta Civilization V’in bile gerisinde kaldı.

Ancak bu veriler tek başına tabloyu tam yansıtmıyor. Çünkü oyun yalnızca Steam’de değil; PlayStation 5, Xbox, Nintendo Switch ve Epic Games Store üzerinden de satışa çıktı. Yine de Steam’in bu seri için en güçlü oyuncu kitlesini barındırdığı düşünülüyor. Öte yandan Twitch izlenmeleri de her zaman satış ya da aktif oyuncu sayısını doğru yansıtmayabiliyor.

İşten çıkarmaların nedeni net değil

Firaxis’teki işten çıkarmaların doğrudan Civilization VII’nin performansıyla ilgili olup olmadığı kesin olarak bilinmiyor.

Geçtiğimiz ay Take-Two CEO’su Strauss Zelnick, oyunun “yavaş bir başlangıç yaptığını” kabul etse de, “Civilization serisi her zaman zamanla büyüyen bir marka oldu” dedi. Ayrıca, oyunun uzun vadeli getirilerinin şirketin ilk beklentileriyle uyumlu olduğunu belirtti.

Oyun sektöründe genel tablo

Sektörde son dönemde birçok stüdyo, başarılı veya başarısız fark etmeksizin projelerin ardından çalışanlarını işten çıkarıyor. Bunun sebepleri arasında; pandemi döneminde yapılan fazla işe alımlar, artan maliyetler, enflasyon, küresel ekonomik dalgalanmalar, ticari belirsizlikler ve oyun geliştirme masraflarındaki yükseliş yer alıyor.

Author: can tok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir