Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

İstanbul, yeni hayata en ucuza başlanan 6. şehir

Dünya genelinde yeni bir hayata başlamak için en erişilebilir şehirlerin incelendiği araştırmada İstanbul, 6’ncı sırada yer aldı.

İktisatçı Mahfi Eğilmez’den dikkat çeken uyarı: ‘Enflasyon, yolsuzluk gibi meselelerin temelinde…’

İktisatçı Mahfi Eğilmez, son yazısında Türkiye’de rant çeşitlerine ve rant arayışına dikkat çekti. Ekonomideki bozuklukların temelinde bu sorunların yattığını vurguladı. Kentsel dönüşüm ve siyasi çıkarların süreci nasıl etkilediğini ayrıntılı şekilde açıkladı.

İslam Memiş altındaki fırsatı görünce dayanamadı: “O gün…” diyerek açıkladı

Altın ve para piyasaları uzmanı İslam Memiş, sarı maden rekor kırarak fiyatlanırken dahi dikkatli olunması konusunda uyarılarda bulunarak dikkat çekmiş geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada kısa vadede altın alımı yapmaktan vazgeçtiğini açıklamıştı …

Boykottan Hindistan zararlı çıkar

Son dönemde Pakistan’la çatışmalar yaşayan Hindistan’da Türk malları ve turizm sektörüne yönelik boykot hareketi başlatıldı. Ancak, Hindistan hem ticarette hem de turizmde Türkiye’nin büyük ortakları arasında yer almıyor. Türkiye 2024’te 1,3 milyar dolarlık mal ve hizmet ihraç ettiği Hindistan’dan 6,4 milyar dolarlık ithalat yaptı. Yeni Şafak’a konuşan ihracat çevreleri, Türkiye’nin karşılıklılık esasına göre cevap vermesi durumunda zararlı çıkan tarafın Hindistan olacağını söyledi.

Ticaret Bakanlığı açıkladı! Aldatıcı reklamlara 125 milyon TL ceza

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, “2025 yılının ilk beş ayında Reklam Kurulu tarafından aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 661 adet dosya hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 125 milyon 281 bin 151 TL idari para cezası verilmiştir” ifadelerine yer verildi.

Nakit avans limitleri ve vade süreleri artırıldı

Türkiye’de uygulanan sıkı para politikaları kapsamında 2024 yılı başında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından kredi kartı işlemlerine yönelik çeşitli kısıtlamalar getirilmişti. Bu çerçevede nakit avans ve taksitli nakit avans …