Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Avrupa’da doğal gaz fiyatları geriledi

Kontrat geçen hafta, İsrail ve İran arasındaki ateşkes anlaşmasının ardından Orta Doğu’daki LNG arz kesintilerine ilişkin endişelerin azalmasıyla yaklaşık iki yılın en sert haftalık düşüşünü kaydetti. Bu arada, ANZ Research analistlerine göre, Avrupa …

Trabzon’da istavrit ve mezgit balıkçı tezgahlarını süslüyor

Trabzon’da hafta sonu tezgahları süsleyen mezgitin kilogramı 200, istavritin ise 250 liradan satılıyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan döneminde ulaştırma ve altyapıya yaklaşık 300 milyar dolarlık yatırım

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan 22 yıl önce göreve başladıktan sonra çok büyük önem verdiği ulaştırma ve altyapı yatırımlarına yaklaşık 300 milyar dolarlık yatırım yapıldı.” dedi.

Yozgat Üniversitesi’nin endüstriyel kenevir alanında ürettikleri tanıtıldı

Yüksek Öğretim Kurulu tarafından 2020 yılında “Endüstriyel Kenevir” alanında Bölgesel Kalkınma Odaklı İhtisaslaşan üniversite olarak ilan edilen Yozgat Bozok Üniversitesi’nde akademisyenler tarafından bugüne kadar yapılan ortaya konulan ürünlerin …

‘Aflatoksin’ ihracatı kısıtlayabilir

Tarım ürünleri ihracatında yaşanan kalıntı sorunu, alınan tedbirlere rağmen sona ermedi. Kuru incir ihracatında uygulanan sıkı kontrole rağmen Aflatoksin ve Okratoksin-A uygunsuzluğu bildirimlerinde artış yaşanması, Avrupa Birliği’ne ihracat kısıtlamaları gibi ciddi tedbirleri gündeme getirirken, alınan önlemlerin sahada tam anlamıyla uygulanmadığı da ortaya çıktı.

Kamu işçisine ikinci zam teklifi belli oldu; TÜRK-İŞ’ten “Anlamı yok” tepkisi geldi

Kamu işçisine ikinci zam teklifi belli oldu; TÜRK-İŞ’ten “Anlamı yok” tepkisi geldi